“Aku Pergi Tak Kembali..” – Wanita AjaI Gara-Gara Tak Dapat Ziarah Kubuvr Anak

Semenjak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), banyak r1ntihan disuarakan oleh sebilangan besar rakyat Malaysia terutamanya terhadap sekatan rentas negeri. Sehinggakan ada yang turut mengalami tek4nan emosi, serta kemuruvngan. Begitulah gambaran mengenai beb4n yang terpaksa dit4nggung oleh keluarga ini.

Pengguna Twitter, Mohd Faizal Hassan telah berkongsi kisah duka mengenai seorang ibu yang dipercayai mengalami tek4nan jiwa dan kemuruvngan ak1bat tidak dapat menz1arahi kubur anaknya di negeri lain. Walaupun kisah ini tak terpapar di media massa, namun kisah meruntuvn jiwa yang men1mpa Puan Laila itu berakhir dalam keadaan yang cukup meny4yat hati.


Menurut jirannya, anak tunggal wanita berkenaan telah menghembuvskan nafas terakhir sekitar penghujung tahun lalu ak1bat der1ta k4nser. Gara-gara pergerakan rentas negeri tidak dibenarkan, emosi wanita berkenaan semakin hari semakin terganggu. Dek kerana rindu menebal, Laila akhirnya nekad untuk menamatkan r1wayatnya dan ditemui terbar1ng tidak berny4wa oleh suaminya.

Apa yang mengh1bakan adalah wanita berkenaan sempat menulis sekeping nota mohon maaf kepada suaminya. Siapa sangka, traged1 itu berlaku ak1bat mengambil sejenis ubat hingga melebihi dos. Susulan itu, suami yang selama ini dilihat kuat akhirnya gagal menahan sebak mengenangkan ujian yang men1mpa dirinya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Erin Sakura

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*