Pengusaha Produk Kecantikan Ini Mengh1na Para Isteri Dengan Panggilan Haiwan Ternakan

Sebelum ini kecoh juga di mediasosial mengenai seorang founder produk kurus dan kecantikan dimana dia sanggup share video intim dia bersama suaminya. Sanggup tunjuk video ber0menn depan anak dalam Faceebook hanya untuk lakukan produk jualannya.

Pemikiran kejar duit

Teruk benar pemikiran kejar duit, kejar dunia sampai gada1 maruah diri, maruah suami, bahkan maruah anak-anak.Tak malu ke anak nanti bila dia ke sekolah kawan-kawan pakat kata,

“Mak dia la berbogl dalam Facebook. Mak dia la buat video int1m dan post kat story Facebook hanya untuk jual produk”.

Demi wang, demi lariskan produk, tak sangka ada orang sanggup buat begini. Sungguh tak masuk akal. Terbaru, founder ini telah mengh1na para-para isteri dengan memanggil mereka haiwan peliharaan. tidak cukup dengan itu, dia juga memanggil mereka dengan panggilan gemuk&hitam.

Happy weekend !! Kepada para-2 suami nitizen sekalian takpyh la mesej-2 sis mintk bukan-2 sis tahu sis ni cantik&mantap buat korang terangsang, meh sini cube produk sis bagi kt haiwan peliharan yg korang ternak tu,(bini korang) cube produk sis ni, confirm meletop gais, lpsni boleh la hari-2 mintk kt bini bukan dkt sis tau,sis pun fhm but why knp korang xmintk bersama dgn bini,sbb kurang selesa tngk binatang yg dibela gemok&hitam kan? Jujur je dgn sis.

Diser4ng oleh warganet

Bila diser4ng bertalu-talu oleh netizen, namun jawapannya ringkas sahaja , “Tak apa. Saya dapat pahala orang meng4ta. Acc bank saya penuh, orang pakat beli dan jualan saya laris.”

Bukan kau yang dapat pahala, bahkan orang yang meng4ta itu dapat pahala. Bukankah Nabi SAW bersabda agar ceg4h perkara mungk4r dengan tangan jika mampu, jika tidak dengan lisan dan selemah-lemah iman dengan tidak redha dalam hati.

Luahan Waganet

Sanggup lakukan semua ini hanya untuk lariskan produknya, sebenarnya taktik ini telah lama digunakan oleh founder produk lain, namun founder ini mel4mpau, sampai sanggup buat semua perkara diatas.Menjaga kehormatan diri antara perkara yang berkaitan dengan maruah diri. Orang yang tidak memelihara kehormatan diri bererti dia menjatuhkan maruah diri sendiri serta maruah keluarganya.

Setiap Muslim perlu menonjolkan kehormatan diri antaranya dengan memakai pakaian yang digariskan syarak. Firman Allah bermaksud: “Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya…” (Surah an-Nur, ayat 31).Selain itu, maruah diri juga berkaitan dengan perkara bersifat peribadi. Hal itu merujuk perkara yang berlaku dalam rumah yang tidak wajar diketahui orang lain.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: All HMI

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*