“Betui ka hang kahwin lagi? Dak’aih!”, Perkongsian Aqasha buat peminat terhibur!

Sejak beberapa hari yang lalu, media sosial kecoh dengan berita seorang Da’i telah mencera1kan isterinya yang sarat mengandung dan berkahwin dengan seorang ibu tunggal anak lapan.

Perkara itu telah menarik perhatian ramai pihak termasuk para artis. Semalam, pelakon serba boleh, Aqasha telah berkongsi pandangannya berkenaan perkara itu di akaun Instagramnya.

“Seorang Dak’aih!! Betui ka hang cer4i? Dak’aih!
Betui ka hang kahwin lagi? Dak’aih! 😂🤣 Itulah seorang Dak’aih!
Hadirnya Rasulullah kepada kita adalah untuk menyempurnakan akhlak.

Rasulullah tu kita boleh cuba ikut atau berangan untuk ikut. Mmg takkan terikut kesantunan, kerendahan hati malah kemanusiaan baginda. No way!
Jadi sebelum galak nak bercerita pasal hukum tuhan, elok periksa akhlak sendiri dulu. Lagipun pengetahuan agama ni bukan pertandingan. Bukan untuk banding aku betul hang salah, aku pandai hang tidak. Tajwid aku sedap hang sumbang. Tidak! Ia untuk panduan bagi individu, bukan perbandingan.

Jangan ingat kopiah dan jubah melambangkan ketebalan Iman dan dihampiri tuhan.

Tuhan beri rezeki pada kita sama ada kita tunduk atau tidak padanya…kerana apa? Kerana Dia tuhan yang maha esa. Dia tidak berkehendak pada amalan kita, kita yang berkehendak pada rahmatNya.

Maniam dan Ah Seng tak solat tak puasa, malah tak percaya apa yang aku percaya…tapi yang beri mereka rezeki tetap tuhan yang sama. Jangan rasa rezeki kita murah kerana segala kebaikan yang kita buat. Itulah rahmat yang kita tak sedar. Tuhan beri kerana kasihNya. Bukan kerana kebaikan yang kita rasa kita buat. Siapa kita?

#SiapaKita?
#TVSekadarProgram“, tulisnya.

 

 

View this post on Instagram

 

Seorang Dak’aih!! Betui ka hang cerai? Dak’aih! Betui ka hang kahwin lagi? Dak’aih! 😂🤣 Itulah seorang Dak’aih! Hadirnya Rasulullah kepada kita adalah untuk menyempurnakan akhlak. Rasulullah tu kita boleh cuba ikut atau berangan untuk ikut. Mmg takkan terikut kesantunan, kerendahan hati malah kemanusiaan baginda. No way! Jadi sebelum galak nak bercerita pasal hukum tuhan, elok periksa akhlak sendiri dulu. Lagipun pengetahuan agama ni bukan pertandingan. Bukan untuk banding aku betul hang salah, aku pandai hang tidak. Tajwid aku sedap hang sumbang. Tidak! Ia untuk panduan bagi individu, bukan perbandingan. Jangan ingat kopiah dan jubah melambangkan ketebalan Iman dan dihampiri tuhan. Tuhan beri rezeki pada kita sama ada kita tunduk atau tidak padanya…kerana apa? Kerana Dia tuhan yang maha esa. Dia tidak berkehendak pada amalan kita, kita yang berkehendak pada rahmatNya. Maniam dan Ah Seng tak solat tak puasa, malah tak percaya apa yang aku percaya…tapi yang beri mereka rezeki tetap tuhan yang sama. Jangan rasa rezeki kita murah kerana segala kebaikan yang kita buat. Itulah rahmat yang kita tak sedar. Tuhan beri kerana kasihNya. Bukan kerana kebaikan yang kita rasa kita buat. Siapa kita? #SiapaKita? #TVSekadarProgram

A post shared by Aqasha (@theaqasha) on

Lantas, perkongsiannya dipersetujui oleh para peminat.

Dalam masa yang sama, ada juga peminat yang bertanyakan kemunculan semula beliau di kaca televisyen.

Sumber: Instagram Aqasha

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*