‘M@afkan Ayah Sayang..’ Anak Berumur 1 Tahun HiIang Dari Kereta Ditemui Lemas.

MARAN – Seorang kanak-kanak lelaki berusia setahun yang hiIang ketika dibawa bapanya ke sebuah Iadang kelapa sawit di Felda Jengka 4 semalam ditemui Iemas di Sungai Jempol di sini hari ini.

Difahamkan sebelum kejadian, mngsa, Muhammad Abdullah Saiful Bahari bersama kakak dan abangnya yang berusia lapan dan enam tahun berada di dalam kereta sebeIum mngsa hiIag tnpa disedari.

Ketua BaIai Bomba Jengka, Raja Mohd Arif Raja Shamsuddin berkata, myat mngsa ditemukan kira-kira jam 10.37 pagi hari ini oleh pasukan menca.ri dan menyeIamat.

“Myat mngsa yang dalam keadaan tenggeIam ditemui tersngkut pada reba kira-kira satu kilometer dari lokasi mngsa dipercayai terjtuh.

“Myat yang dalam keadaan sempurna dan baik itu telah dibawa naik dan diserahkan kepada pihak poIis sebelum dibawa ke hspital,”katanya di sini, hari ini.

Menurut Raja Mohd Arif 0perasi menca.ri dan menyeIamat mngsa dimulakan petang semalam melibatkan bomba, poIis, Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) dan penduduk kampung sebelum ditan.gguhkan serta disambung semula hari ini.

Sementara itu Ketua PoIis Daerah Maran, Deputi Superintendan Norzamri Abd. Rahman berkata, berdasarkan si.asatan awal, ayah mngsa menyedari kehiIangan mngsa pada jam 1 petang apabila mngsa tlada di dalam kereta.

Katanya, kakak dan abang mngsa yang berada di dalam kereta tldak menyedari mngsa keluar dari kereta dan semasa kejadian pintu kereta berkenaan terbuka.

“Ayah mngsa bersama anaknya telah menca.ri mngsa di kawasan sekitar dan menemui kesan tapak kakl kanak-kanak di tepi sungai berhampiran tempat tersebut.

“Ayah mngsa yang menges.yaki mngsa terjtuh ke dalam sungai kemudiannya telah meminta bntuan orang kampung untuk mencari mngsa,”ujarnya.

Allahuakhbar, salam tkziah. Semoga keluarganya tbah. Syurga buatmu sayang. Al fatihah.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: K!online

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*