“Sedih Sangat Tgk Muka Shuib..” – Shuib Kongsi Berhujung Minggu Di Sungai Tpi Lain Pula Yang Orang Perasan..

Menerusi halaman Instagram Shuibsepahtu, beliau ada berkongsi dengan peminat peminat nya aktiviti bersama anak anak ke sungai. Kelihatan seperti kesemua anak anak beliau mengikuti aktiviti tersebut, Uwais, Matin, dan juga Talita.

Pejam celik sudah genap 30 hari pemergian penyanyi terkenal, Siti Sarah Raissuddin.

Kehilangannya sungguh dirasai seluruh rakyat Malaysia baru-baru ini. Siapa sangka, kematiannya sangat dicemburui kerana ramai yang mendoakan dan menceritakan kebaikan arwah ketika hayatnya.

Tanggal 9 September, Shuib telah berkongsi kerinduannya pada isteri tercinta yang selama ini menjadi tulang belakang kejayaannya. Namun itulah perancangan Allah mengatasi segalanya.

Satu foto yang dikongsi oleh Shuib:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

Menerusi halaman komen, rata rata netizen memberi komen positif dan mengucapkan selamat berhujung minggu. namun lain pula salah seorang komentar ini perasan:

“Terbayang mcm arwah ada..”

Video dibawah:

Selepas sebulan pemergian isteri tercinta, penyanyi Siti Sarah Raissuddin, pelawak dan pelakon Shuib Sepahtu, 37, juga berkongsi video gelagat anak sulungnya Uwais Alqarni memeluk kambing buat pertama kalinya.

Video pendek di Instagram shuibsepahtu yang ditonton lebih 260,000 kali itu berkemungkinan sebahagian usaha Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad untuk cuba menghiburkan hati anak-anak.

“Muka bila dapat peluk kambing,” tulis Shuib ringkas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

Dalam video tersebut seorang lelaki dilihat mengajar Uwais, 10, cara untuk memegang anak kambing.

Uwais yang comel berkopiah pada mulanya kelihatan cuak sebaik anak kambing itu diletakkan dalam dakapannya.

Bunyi kambing yang tidak henti-henti mengembek juga pada mulanya membimbangkan. Namun lama-kelamaan Uwais kelihatan lebih yakin dan mula tersenyum.

Rata-rata warganet tumpang gembira melihat senyuman terukir di wajah Uwais. Tidak kurang juga yang memuji sebaik melihat betapa dekatnya wajah Uwais dengan arwah ibunya.

Sekurang-kurangnya ada juga aktiviti dan terubatlah sedikit kerinduan mereka kepada ibunya.

Penyanyi terkenal Siti Sarah Raissuddin, 36, menghembuskan nafas terakhir pada 9 Ogos 2021 akibat jangkitan C0v1d-19.

Pasangan itu yang mendirikan rumah tangga pada 2011 sebelum ini dikurniakan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10 tahun, Dzahira Talita Zahra, 8 tahun, Ariq Matin, 6 tahun dan Ayash Affan, sebulan.

“Awak semua ini dipanggil anak yatim sebab tiada ibu.”

Itu antara ayat terluncur dari bibir Raissuddin Hamzah ketika menegur tiga cucunya, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6, dalam sebuah video yang dimuat naik dalam akaun Allahyarham Siti Sarah semalam.

Menurut netizen, ayat tersebut antara yang mengundang sebak sehingga ada antara daripada mereka menitiskan air mata apabila melihat tiga anak kecil itu dimarahi oleh datuknya selepas dikatakan bergaduh sesama sendiri.

“Mereka kena marah, aku pula yang ‘melalak’,” komen seorang netizen.

“Kasihan. Saya tak dapat tahan air mata bahagian ‘anak yatim,” tulis seorang lagi pengguna Instagram.

Bagaimanapun, terdapat juga netizen yang bersetuju dengan cara teguran Raissuddin kerana tindakan tersebut boleh membentuk akhlak dan semangat tiga beradik itu.

“Datuk marah tanda sayang. Semoga jadi anak-anak yang baik,” kata seorang netizen.

“Lihat Matin menangis, air mata aku pun meleleh sekali. Kasihan dia tak ada ibu nak pujuk,” tulis seorang netizen yang turut mengalirkan air mata.

Sehingga kini, video tersebut telah meraih lebih 400,000 tontonan dan 99,000 tanda suka.

Dalam pada itu, rata-rata netizen melahirkan rasa teruja dan tidak sabar untuk menanti kepulangan anak bongsu Shuib dan Siti Sarah iaitu Ayash Affan untuk bertemu abang dan kakaknya.

Ayash yang dilahirkan pramatang pada 7 Ogos kini masih dirawat di Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia (HCTM) dan dijangka dibenarkan pulang ke rumah dalam tempoh dua minggu lagi.

Video dibawah:

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

 

Sumber: IG shuibsepahtu

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*