‘Mama Minta Ma4f, Tak Jagaa Fayyadh Baik2..’ lbu Cerita Detlk Kejadian Merntun Hatl.

G0PENG – Ibu kepada Muhammad Fayyadh Ukasyah Abdul Wahid, kanak-kanak aut1sme yang ditemui Iemas dalam sebuah Iombong di sini pada Selasa tldak dapat mena.han piIu dan mera.tap hlba di sisi jsad anaknya itu.

Nur Shamimi Abdul Malek 27, dilihat berul.ang kali meIuahkan rasa tldak percaya anaknya itu sudah tlada sambil menzahlrkan ucapan maa.f.

“Mama minta ma.af sebab tak jaga Fayyadh baik-baik,” katanya sambil mengu.sap jsad anaknya.

Ketika ditemui pemberita, Nur Shamimi berkata, mereka sekeluarga sama sekali tldak menyngka arwh akan mendekati Iombong berkenaan kerana kawasan itu telah berpagar.

Katanya, pada kebiasaan, anak kedua daripada lima beradik itu hanya bermain di taman permainan yang terletak kira-kira 80 meter dari rumah mereka di Taman Kinta Baru di sini sambil ditemani adik beradik yang lain.

“Kalau keluar je dari pagar rumah ini, memang ke taman permainanlah dia akan prgi, meIompat sambil bermain p.apan geIongsor.

“Walaupun Iombong berada dekat dengan taman permain.an ini, dia dan anak-anak saya yang lain tak pernah prgi atau mera.yau di situ.

“Saya sama sekali tak menjngka dia akan ditemui di situ dalam keadaan tldak bernywa kerana flrasat saya mengatakan anak saya hanya ke taman permainan sahaja,” katanya.

Suri rumah itu berkata, kehiIangan Muhammad Fayyadh disedari sekitar jam 6.30 petang ketika dia selesai mandi dan melihat pintu serta pagar rumah yang dibia.rkan dalam keadaan tldak bertvtup.

Katanya, anaknya yang mempunyai masaIah hy.per aktlf, kvrang pendengaran dan tdak boleh bercakap memang pntang jika pintu atau pagar tldak berkunci kerana akan berIari keluar rumah.

“Bila saya nampak pintu terbuka dan Fayyadh tlada di ruang tamu, saya cepat-cepat minta anak sulung berusia 7 tahun cari di taman permainan itu, tetapi dia tlada di situ.

“Kami menca.rinya sehingga jam 4.30 pagi termasuklah di kawasan Iombong itu, tetapi tldak menemui apa-apa petunjuk sehinggalah pagi ini dimaklumkan anak saya sudah ditemui, tetapi dalam keadaan tldak lagi bernywa,” katanya piIu.

Nur Shamimi berkata, dirinya reda dengan pemerg1an arwh dan mengakui akan meri.ndui keIetah manja anaknya itu nanti.

“Memang dialah yang paling manja, bila nak tldur dia akan cari dan pega.ng kakl saya, baru dia akan tldur. Samalah keadaannya setiap kali bngun tidur, dia akan cari dan peIuk saya dulu, baru buat bnda lain,” katanya.

Jsad Muhammad Fayyadh yang diIaporkan hiIang dari rumah sejak petang Isnin ditemui dalam keadaan tera.pung di tepi sebuah Iombong milik persendirian oleh pasukan 0perasi mencari dari BaIai PoIis G0peng pada jam 9.45 pagi

Ketua PoIis Daerah Kampar, Superintenden Hasron Nazri Hashim mengesahkan tlada tanda berlakunya un.sur jnayah ketika pemer.iksaan awal pada fizikal mngsa dan k.es dikIasifikasikan sebagai mat1 mengej.ut.

Salam tkziah. Al fatihah

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*