“Ada Kala Saya Sihat, Ada Kala Kur@ng Tenaga” -Paru-paru abang Siti Sarah R0sak Ak!bat C0v!d l9, Ambil Masa Untuk PuIih

KEADAAN kesihatan abang kepada penyanyi Allahyarham Siti Sarah iaitu Ahmad Firdous Raissuddin semakin baik selepas hampir sebulan bert4rung ny4wa mel4wan v1rus C0vldl9.

Berkongsi perkembangan terkini, Ahmad Firdous berkata j4ngkitan tersebut menyebabkan bahagian p4ru-p4runya ros4k dan memerlukan masa untuk pvlih seperti sedia kala.

“Ramai yang nak tahu keadaan sebenar saya. Maaf saya tak dapat nak nak balas satu-satu. Allah yang maha besar dan saya bersyukur dengan apa yang berlaku.

“P4ru-p4ru kanan saya ros4k, p4ru-p4ru kiri saya kena sikit di bahagian belakang… tapi Alhamdulillah saya boleh pulih InsyaAllah dengan izin allah.

“Ambil masa mungkin tiga hingga empat bulan. InsyaAllah! Saya pakai oksigen pun dah dikurangkan daripada sembilan ke lapan peratus.

abang siti sarah 2

Ahmad Firdous kembali sed4r selepas 24 jam ditidurkan.

“Tiada perkataan selain Alhamdulillah (cuma) masih ses4k n4fas bila bangun pagi. Mula antibi0tik baru lawan v1rus deg1l,” katanya.

Ahmad Firdous memaklumkan mengenai perkembangan tahap kesihatannya itu menerusi laman Facebook.

Terima kasih semua yang mendoakan saya, perjuangan harus diteruskan. Doakan saya sembvh, sentiasa fikiran positif!

AHMAD FIRDOUS

ABANG SITI SARAH

Menerusi laporan mStar pada 12 Ogos lalu, pelawak Shuib memaklumkan Ahmad Firdous menerima r4watan di unit r4watan rapi (ICU) h0spital Serdang selepas kesihatan abang iparnya itu dilaporkan berada dalam keadaan tidak baik.

Ahmad Firdous terp4ksa mendapatkan r4watan kecem4san ak1bat paras oksigen menurun, namun kembali sedar selepas 24 jam ditidurkan.

Dalam pada itu, Ahmad Firdous turut mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang sentiasa bertanya khabar dan mendoakan kesihatannya.

abang sarah 2

Perkongsian Ahmad Firdous di Facebook miliknya.

“Jadi rakan-rakan ini info terkini saya, maaf tak dapat balas satu-satu. Ada kala saya sihat, ada kala saya kurang tenaga.

“Terima kasih semua yang mendoakan saya, perjuangan harus diteruskan. Doakan saya sembvh, sentiasa fikiran positif. Terima kasih doktor dan jururawat yang merawat saya,” ujarnya.

Untuk rekod, Allahyarham Siti Sarah Raissuddin menghembuskan n4fas ter4khir disebabkan kompl1kasi berpunca C0vldl9 pada 9 Ogos lalu selepas tiga hari ditidurkan.

Allahy4rham meninggalkan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq m4tin, 6, dan Ayash Affan yang kini masih berada dalam pemantauan di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM).

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: mStar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*