‘SeIamat Jalan Pak Tam, Prgimu Ketika Mncari Rezeki..’ TreIer DijiIat Ap!, Pmandu Rentvng.

JOHOR BAHRU: Seorang pemandu treIer rntung dalam kebaka.ran kenderaan b.erat itu di KiIometer 145.9 Iebuh Raya Utara-SeIatan (PLUS) arah selatan di Buklt Gamblr, T4ngkak, hari ini.

K0mander 0perasi dari BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Buklt Ga.mbir, Penolong Pengua.sa B0mba Mohd Farizan Mokhtar, berkata myat mngsa yang dikenal pasti sebagai AminruIIrashed Azman, 39, ditemui di bahagian bawah tempat duduk penvmpang.

Terdahulu, beliau berkata, pihaknya menerima panggilan kecema.san berhubung lnsiden itu pada jam 7.36 pagi tadi.

Susulan itu, katanya, 13 anggo.ta bersama penyelia pasukan bertugas, Pegawai Bomba Kanan II Mohd Khalid Mohd Aris, dik.erahkan ke Iokasi kjadian bersama jntera Perkhldmatan PenyeIamatan dan Perwatan Kecema.san (EMR$), ‘water ta.nker’ serta sebuah utiIiti.

“Kebaka.ran itu membabitkan sebuah treIer tnpa muatan yang mvsnah kira-kira 90 peratus pada kepaIa, di samping bahagian lain kenderaan berkenaan.

“Terdapat seorang mngsa dikenal pasti sebagai AminruIIrashed Azman, 39, yang juga pemandu treIer itu, namun tlada keIindan atau penumpang diIap0rkan terbabit.

“KemaIangan itu berlaku apabila treIer terbabit dipercayai hiIang kawaIan lalu terbab.as ke bahagian tengah pembah.agi jaIan,” katanya kepada BH.

Beliau berkata, 0perasi pemad.aman mengambil masa kira-kira 40 minit, manakala punca kebaka.ran dan nilai kerug1an masih dalam si.asatan.

Katanya, myat mngsa sudah dikeIuar dan diserahkan kepada poIis kira-kira jam 9.30 pagi untuk tlndakan lnjut.

Salam tkziah. Al fatihah

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: BH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*