“Mnahan Sak!t Itu Sngat Penat”- Elyana Sekali Lagi Diuji Makin Svsut, Berat Badan Tinggal..

Penyanyi, Elyana memuat naik status kesihatan terkininya yang semakin menyvsut. Dengan berat badan menurun sehingga 35kg, Elyana tetap tersenyum dalam gambar-gambarnya.

Namun, kapsyen yang meletakkan lagu Sepi dendangan Yuni Shara menimbulkan pertanyaan, seberat manakah kes4kitan itu? Dan penyanyi itu melakarkan isi hatinya melalui IG Story.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by elyanaofficial (@elyanaofficial1)

Dengan menghid4p K4nser Limfoma tahap empat, Elyana ternyata tidak dapat men4han s4kit yang yang mengalir ke seluruh badannya dan dalam masa sama terpaksa berpura-pura menyatakan dirinya okey.

“sak1t yang tak pernah surut, terbaring dalam bilik, sambil dengar suara anak. Kau nak, tapi tidak ada daya.”

Menurut Elyana lagi, men4han s4kit itu sangat penat, namun terpaksa disembunyikan untuk keluarga tersayang. Bimbang mereka akan lebih risau.

Biarpun doa dan kata-kata semangat menjadi pembakar semangat namun kes4kitan itu menjalar sehingga tidak mampu dit4hannya.

Semoga Elyana terus kuat dan kembali sembuh.

Selepas ibunya Shamsidar Alias dis4hkan p0sitif Co.vid-19 pada 16 Ogos lalu, kini adik lelaki penyanyi Elyana pula po.sitif Co.vid-19.

Berita duka itu dikongsikan Elyana, 34, menerusi hantaran di Instagram (IG) dan memohon orang ramai mendoakan kesihatan ibu dan adiknya agar cepat pulih dari vir.us berkenaan.

“Belum lagi mama saya sembuh, hari ini (semalam) adik lelaki kesayangan saya pula disah.kan po.sitif Co.vid-19.

“Minta sangat rakan-rakan semua mendoakan kesembuhan adik saya, Eizad Ezmeer Emrizal dan mama Shamsidar Alias,” katanya.

Pada masa sama, penyanyi lagu Kalis Rindu ini melahirkan kerisauan terhadap bapanya agar tidak dij4ngkiti vi.rus berbahaya itu.

“Dan semoga papa saya yang tinggal serumah dengan mereka tidak dija.ngkiti. Saya risau sebab papa baru dapat satu do.s vak.sin.

Terdahulu, Elyana melahirkan perasaan syukur apabila hanya ibunya yang po.sitif Co.vid-19 manakala bapa dan adik lelaki sebelum ini dilap.orkan negatif.

Dia juga memberitahu ibunya kini menjalani kuarantin kendiri di Shah Alam dan sayangnya tidak dapat banyak membantu keluarganya kerana keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by elyanaofficial (@elyanaofficial1)

Elyana kini menghi.dap kan.ser limfoma tahap empat sejak 2012 dan pada Jun lalu dimasukkan ke ho.spital bagi menjalani raw4tan radioterapi sebanyak 10 sesi.

Ia berikutan k4nser limfoma yang dihidapi sudah mere.bak ke d4da, paru-paru, belakang r4him, usus dan beberapa bahagian badan yang lain.

Selepas selesai menjalani sesi rawat4n radioterapi itu, Elyana khabarnya akan menyambung raw4tan kimoterapi pula, tidak lama lagi.

Selain itu, dia juga sudah mendapat dos kedua vak.sin Co.vid-19 pada 16 Ogos lalu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*