‘Ya Allah Anak Aku!..’ -LuIuh Hat! Bapa, Anak Kesayangan Dijmput IIahi, Jtuh Dari Tgkat 5 Bngunan.

NILAI – Seorang bapa tldak menya.ngka bunyi dentu.man k.uat yang didengar di kediamannya di Flat Taman Buklt Inai di sini, pada Khamis rupa-rupanya bunyi anak perempuannya berusia 13 tahun dipercayai terjtuh dari tlngkat lima ba.ngunan.

Paling memiIukan apabila kejadian kira-kira jam 9.30 malam itu berlaku ketika Rusazli Azmi, 40-an sedang menc.ari anaknya selepas dia didapati tlada di rumah.

Menceritakan kjadian, bapa saudara mngsa, Rusazuan Azmi, 33, berkata, dia dimaklumkan kejadian itu selepas dihubungi bapa arwh merupakan abangnya.

“Pada waktu itu saya baru saja sampai di rumah selepas puIang dari tempat kerja dan abang saya telefon beritahu anak dia jtuh.

“Saya terus bergeg.as ke l0kasi dan waktu itu arwh masih bernywa sebelum disahkan mninggaI dunia di Hspital Tuanku Jaafar(HTJ) di Seremban,” katanya yang tinggaI di perumahan sama.

Jnazah Allahyrhamah dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Kariah Ba.tang Benar, Nilai.

Menurutnya, dia difahamkan ketika kejadian itu, ibu bapa mngsa tlada di rumah dan mngsa hanya tinggaI berdua dengan kakaknya yang berusia 17 tahun.

Bagaimanapun katanya, ibu mngsa yang pulang ke rumah lebih awal mendapati mngsa tlada di rumah.

“Abang saya yang sampai ke rumah kemudiannya mencari mngsa di kawasan sekitar perumahan kami, tapi tiba-tiba terdengar bunyi de.ntuman seperti ada sesuatu jtuh.

“Dia kemudian berIari ke arah bunyi tersebut tapi sangat mengjutkan kerana yang jtuh itu adalah anaknya,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di Jabatan F0rensik HTJ di sini pada Jumaat.

Kata Rusazuan, dia tldak mengetahui bagaimana kejadian itu berlaku dan menyerahkan kepada poIis untuk si.asatan lanjut.

“Arwh ini anak nombor empat daripada enam beradik dan ketika kejadian ibu bapanya sedang berniaga.

“Mengikut kata abang saya (ayah mngsa) sebelum kjadian, arwh tldk menunjukkan yang dia mempunyai masaIah dan dalam keadaan baik saja,” katanya.

Sehubungan itu, dia berharap orang ramai tldak membuat spekuIasi berhubung kema.tian mngsa.

Sementara itu Ketua PoIis Daerah Nilai, Superitendan Mohd Fazley Ab Rahman mengesahkan menerima Iaporan kejadian dan ke.s disi.asat di bawah k.es matl mengjut.

Salam tkziah diucapkan. Semoga pihak keIuarganya tbah. Al fatihah

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Sinar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*