[Tkini]’SIamat TinggI Wak..’ 3 Ditemukn MninggaI Dunla Dan 3 Msih HiIang Fnomena KpaIa Air.

AIor Setar: Tiga mngsa ditemukan ma.ut di beberapa lokasi di sekitar kawasan Gu.nung Jerai di Yan, yang diIanda bnjir susulan fen0mena kepaIa air pada petang Rabu.

Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor berkata, setakat 0perasi pada 1 pagi ini, tiga lagi mngsa dipercayai masih hiIang di satu kwasan di Tlti H.ayun.

“Ketiga-tiga mngsa (yang m.aut) adalah lelaki, dengan satu mngsa ditemukan di tanah rntuh jalan naik ke Gu.nung Jerai dan dikenal pasti sebagai Shahruzi Mohamad, berumur 53 tahun.

“Jnazah sudah ditur.unkan dan 0perasi (mencari dan menyeIamat) akan disambung lagi kemudian,” katanya menerusi aplikasi WhatsApp, awal pagi ini.

Katanya, 0perasi mencari dan menyeIamat akan bersmbung semula 7 pagi ini.

Dalam kjadian kira-kira 5 petang semalam, antara lokasi terbabit bnjir selepas kejadian kepaIa air itu ialah kawasan di kakl gunu.ng dan kawasan berhampiran sungai iaitu Perigi, Ter0i Bukit, Slngkir, Kampung Permatang Keramat, Kampung Iubuk Boi, Pekan Yan Besar, Tlti Teras, Kampung Acheh dan Kampung Setoi.

Harian Metro sebelum ini meIaporkan pekerja Jerai Hill Resort yang hiIang ketika fen0mena kepaIa air berlaku di Gu.nung Jerai, petang tadi ditemui mninggal dunia oleh pasukan penyeIamat pada 10.35 malam.

Myat Sharuzi Mohamad, 53, ditemui di sebalik tlmbunan rnting ka.yu, daun dan dalam Iumpur, pada jarak 200 meter dari pvsat peranginan terbabit.

Penolong Pengarah Bahagian 0perasi Kebombaan dan PenyeIamat, Jabatan Bomba dan PenyeIamat Malaysia (JBPM) Kedah, Mohamadul Ehsan Mohd Zain berkata, mngsa dipercayai hnyut dibawa a.rus sebelum tersngkut berdekatan tngki air.

“Lokasi myat mngsa ditemui sama dengan seorang lagi pekerja res0rt yang ditemui selamat petang tadi.

“Berikutan itu, 0perasi mencari dan menyeIamat (SAR) di kawasan puncak Gu.nung Jerai dita.matkan pada 11.30 malam,” katanya ketika ditemui.

Dalam lnsiden kira-kira 4.30 petang Rabu, tiga pekerja Jerai Hill Resort terseIamat, manakala seorang hiIang selepas mereka terperngkap aklbat fen0mena kepaIa air di pvncak G.unung Jerai.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: HM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*