Saya Ingat Dia Dah Tidur Sebab Diam Saja. Tiba-Tiba Dia Bersuara, ‘Matin Rindu Ibu…’ – Shuib

” Insya-Allah, kalau ada rezeki, esok saya akan ke HCTM untuk melihat Ayash Affan buat pertama kalinya.

Demikian kata-kata suami kepada Allahyrham Siti Sarah, Shuib memaklumkan akan ke Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) untuk bertemu byinya, Ayash Affan buat pertama kali, esok.

Shuib berkata demikian dalam majlis tahlil dan bacaan Yassin untuk arw4h isterinya yang berlangsung secara v1rtual, malam tadi.

” Anak-anak pun asyik bertanya. Insya-Allah, kalau ada rezeki esok, saya tak sabar nak tengok dia, pegang dia,” katanya.

Berkongsi mengenai hari pertamanya tanpa isteri kesayangan, Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad tidak menafikan rasa r1ndu adalah satu perasaan yang berat untuk digambarkan.

” Hari ini, hari pertama di mana saya rasa, memang t1pulah kalau saya cakap saya okay.

” Memang satu keadaan yang sangat pel1k sebab sebelum ini, walaupun dia tak ada di rumah, tapi sekurang-kurangnya, saya tahu dia ada di hospital.

” Tapi, (hari ini) bila saya turun ke bawah, saya tahu dia memang dah tak ada.

” Cuma, itulah. Bila dihimp1t rindu, bila rindu menjengah, jadi ia sesuatu yang agak berat. Insya-Allah, masa akan mengub4ti dan r1ndu akan kekal selamanya,” katanya.

Shuib juga turut mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang mengambil berat akan dirinya dan memaklumkan bahawa dia dalam keadaan baik.

” Saya sebenarnya sangat bertuah sebab ramai kawan-kawan yang luar biasa dengan kasih dan sayang.

” Ramai WhatsApp dan mesej saya, minta saya supaya kuat. Jangan risau. Saya sangat reda,” katanya.

‘Matin rindu ibu’

Berkongsi mengenai keadaan ketiga-tiga anaknya, Shuib berkongsi mengenai soalan-soalan ‘cepvmas’.

” Anak yang ketiga, Ariq Matin anggap perut ibu dia umpama bantal. Semalam, saya tidurkan dia dekat bawah keti4k saya. Saya ingat dia dah tidur sebab diam saja.

” Tiba-tiba, dia bersuara, ‘Matin rindu ibu’. Itulah antara cab4ran sebagai bapa. Itu memang lumrah manus1a untuk rasa r1ndu,” katanya.

Majlis tahlil dan bacaan Yassin secara virtval itu disertai lebih 600 pelayar diketuai oleh PU Hafiz Haneefa dan Anak-anak Tahfiz dari PITAS,Permata Al-Quran dan Majlis Belia Tahfiz Malaysia.

Turut serta, Menteri Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM), Datuk Saifuddin Abdullah, media serta rakan-rakan artis.

Terdahulu, Shuib berkongsi detik mnyayat hati di mana beliau perlu menyampaikan berita pemergian arwh kepada anak-anak, selesai pengebum1an isteri, petang Isnin.

” Sebaik sampai, saya naik ke bilik untuk membersihkan diri.

” Saya mandi sangat lama, terlalu lama. Selesai mandi, saya turun untuk makan. Kebetulan, azan Asar berkumandang, jadi saya naik semula untuk ambil wuduk.

” Tiba-tiba bapa mentua (Raissuddin Hamzah) hubungi dan beritahu saya perlu beritahu anak-anak kerana mereka sudah menonton ksah ibu mereka di YouTube.

” Saya pun turun dan kebetulan, berita pemrgian isteri ditayangkan di televisyen (TV). Anak sulung, Uwais bertanya betulkah ibu sudah tiada?

” Lalu, saya panggil semua anak-anak dan terangkan perkara sebenar.

” Saya beritahu, mereka takkan dapat jumpa ibu lagi. Anak-anak mnangis teresak-esak.

” Anak bongsu, Matin tervk mnangis kerana paling manja dengan arwh dan belum faham apa yang berlaku,” katanya pada sesi live di Instagram (IG), petang tadi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber : Transformasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*