(VIDE0) “Selagi Hidup, Daddy Akan Pastikan Anak-anak Semua Jadi Anak Yang Hebat, Soleh Dan Solehah” -Shuib

PETALING JAYA: Pelawak dan usahawan terkenal, Shuib menitipkan semangat serta memujuk ketiga-tiga anak kecilnya, yang baru sahaja kehilangan ibu mereka, penyanyi terkenal, Siti Sarah Raissuddin, pagi tadi.

Menerusi entri Instagram, dia berkongsi beberapa hantaran video bersama anak-anaknya selepas solat berjemaah.

Dalam hantaran video berkenaan, Shuib sedang mencuba menenangkan anaknya, Uwais Alqarni, 10, yang dilihat sedang menang!s mengenangkan arwa.h ibu tercintanya.

“Daddy ada okey? Jangan sed!h-sed!h, daddy ada. selagi hidup, daddy akan pastikan anak-anak semua jadi anak yang hebat, soleh dan solehah,” katanya ringkas menerusi Instastory.

Dalam pada itu, menerusi hantaran yg sama juga, dilihat anak keduanya, Dzahira Talitha Zahra, 8, menitipkan rasa rindu buat ibunya yang dahulunya adalah tempat mereka bermanja.

Turut dikongsi gelagat anak ketiganya, Aria Matin yang baru berusia enam tahun itu sedang bertanyakan soalan kepada bapanya mengenai solat, menerusi video tersebut.

Pagi tadi, penyanyi kesayangan ramai itu telah menghembuskan nafas terakh!r tepat pukul 5.13 pagi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

Jenazah Allahyarham Siti Sarah Raissuddin selamat dikebumikan selepas Zohor di Tanah Perkuburan Sungai Pusu, Gombak.

Video

Pelawak Shuib menasihatkan masyarakat supaya mengambil serius mengenai p4ndemik C0v1d-19 dan mahu mereka percaya C0v1d-19 adalah benar.

Shuib menerusi sesi Instagram Live hari ini turut berkongsi bagaimana dia sekeluarga dij4ngkiti C0v1d-19 yang berpunca daripada pembantu rumah.

“Allah nak jadikan jalan cerita, pembantu rumah saya turun ke bawah membuang sampah. Kebetulan dia berjumpa kawan, bersalam dan dia dij4ngkiti C0v1d-19. Kemudian terus satu keluarga kami dij4ngkiti C0v1d-19.

“C0v1d 19 is real (C0v1d-19 itu benar). Tadi sebelum saya keluar dari 1CU (Unit Rawatan Rapi) selepas tengok isteri, seorang jururawat panggil saya.

“Katanya, dia tahu mengenai Siti Sarah memang viral dan semua orang mendoakannya. Tapi dia nak sampaikan sesuatu,” katanya.

Menurutnya, jururawat itu menyeru agar semua individu mengambil sunt1kan v4ksin.

“Saya sudah div4ksin. Jururawat itu kata, kita kena sedarkan rakyat Malaysia mengenai v4ksin. Sekurang-kurangnya dengan v4ksin mungkin dapat membantu kita.

“Saya tersent@k sebab saya tahu isteri saya belum div4ksin. Seluruh bahagian paru-parunya terkena j4ngkitan ia tak boleh berfungsi untuk proses oksigen.

“Bukan itu saja, ia juga menyebabkan semua organ badannya tak berfungsi dengan baik. Saya rasa kemungkinan juga kerana dia tak sempat div4ksin. Wallahuallam,” katanya.

Shuib berkata, di saat begini dengan kem4t1an setiap hari, semua orang tidak boleh berundur ke belakang selepas p0s1tif C0v1d-19.

“Saya ingat isteri saya akan sihat dan saya cukup yakin. Tapi bila berkomunikasi dengan doktor, dia memaklumkan paru-paru isteri saya memang sudah dipenuhi v1rus C0v1d-19. Sebab itu ia tak boleh berfungsi.

“Kita kena jaga kesihatan. Kena makan vitamin supaya sistem imunisasi kuat. Jangan sayang duit. Ingat lagi, ketika saya dalam ambulans bila nak bawa isteri ke hospital, nak bawa ke pusat perubatan swasta tapi dah penuh.

“Masa itu dah ter0k sangat. Ketika itu terfikir duit banyak mana pun takkan boleh kembalikan isteri saya. Takkan boleh sihatkan isteri saya. Itulah yang jadi. Jangan sayang duit. Bila orang cakap jangan keluar, kena ikut,” katanya.

Siti Sarah disahkan men1nggl dn1a di Unit Rawatan Rapi (ICU) HCTM jam 5.13 pagi, hari ini.

Jen4zahnya dikebvmikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Pusu, Gombak jam 1.20 petang hari ini.

Terdahulu, Siti Sarah bersama Shuib dan tiga anak mereka termasuk pembantu rumah dis4hkan positif C0v1d-19 pada 27 Julai lalu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Metro Online

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*