“Saya Minta Maaf, Saya Minta Maaf” -Datuk Azizulhasni Awang

Jaguh berbasikal negara, Datuk Azizulhasni Awang, hari ini telah menceriakan kontinjen Olimpik negara dan seluruh rakyat Malaysia dengan menghadiahkan pingat perak selepas menduduki tempat kedua perlumbaan final acara keirin di Velodrom Izu, Shizuoka..

Namun disebalik kejayaannya itu, terselit rasa kecewa di riak mukanya sebaik perlumbaan tamat memandangkan beliau mengimpikan untuk menghadiahkan kilaun emas kepada rakyat Malaysia bagi acara tersebut.

ThePocket Rocket Man yang ditemuramah wartawan Astro Arena, Bazly Azmi, mengakui perasaannya bercampur baur selepas bergelar naib juara. Dia kemudian dilihat berulang kali memohon maaf kepada rakyat Malaysia.

“Saya minta maaf, saya minta maaf.

“Perasaan saya bercampur, sedih juga sebab memang datang untuk menang emas. Saya jadi harapan terakhir untuk kontinjen Malaysia.

“Tapi ini sukan ada suka dan duka. Saya nak rakyat Malaysia tahu yang saya sudah berikan yang terbaik” kata Azizulhasni.

Beliau kemudian dilihat mengalirkan air mata selepas berkongsi dugaan dan tekanan yang dihadapinya sepanjang saingan Olimpik Tokyo 2020 ini dimana terpaksa berjauhan dari isteri dan anak di Melbourne selain terpaksa meninggalkan ibu bapa dan keluarganya di tanah air.

Lebih menimbulkan sebak dihatinya apabila mengetahui ayahnya terpaksa dikej4rkan ke h0spital selepas mengalami serangan mild str0ke sebelum beliau berangkat ke Tokyo.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Astro Arena 801HD (@astroarenahd)

Namun disebalik kekecewaannya, Azizulhasni mendapat perkhabaran gembira apabila Bazly memaklumkan yang isterinya, Datin Althiah Ilyana kini hamil anak ke-3 sekaligus terus melakukan sujud syukur.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Astro Arena 801HD (@astroarenahd)

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Buzzkini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*