Syed Saddiq Terharu, Terima Sumbangan Lebih Dari RM700k Untuk Bayar Ik4t J4min

Siapa yang menonton IG live yang dibuat Ahli Parlimen Muar, YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman semalam pasti tahu yang beliau memohon pertolongan daripada orang ramai untuk membantunya membayar baki ik4t j4min  seperti yang diperintahkan oleh m4hkamah pada pagi Khamis 22 Julai 2021.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Syed Saddiq (@syedsaddiq)

Melalui perkongsiannya yang terbaru di media sosial, bekas Menteri Belia dan Sukan ini meluahkan rasa terharu dan terhutang budi selamanya kepada rakyat Malaysia kerana kurang dari 24 jam, beliau mendapat lebih dari RM700,000 dari 9,836 penyumbang.

Beliau juga telah menutup tabung sumbangan kerana dana yang diperoleh melebihi daripada apa yang sepatutnya.

Dalam pada itu, Syed Saddiq sempat berkongsi cerita bahawa semasa dia berada di pejabat, seorang lelaki warga emas telah datang dan menghulurkan RM10 kepadanya untuk menyumbang kepada ik4t j4min tersebut. Beliau mengakui sangat terharu dan ingin menangis.

Diakhir perkongsian tersebut, Syed Saddiq memaklumkan yang dirinya sangat berterima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia.

Beliau mengakui terjun ke bidang politik bukan untuk mengejar jawatan atau kuasa, tetapi untuk membina Malaysia yang maju dan berm4ruah.

Terdahulu, ahli politik muda itu telah dibicarakan atas tvduhan pec4h am4nah melibatkan wang berjumlah RM1 juta daripada dana milik Parti Pribumi Bersatu di M4hkamah Seksyen Kuala Lumpur.

Ahli Parlimen Muar berusia 29 tahun berkenaan mengaku tidak bersalah atas pertvduhan pec4h am4nah setelah pertvduhan dibacakan kepadanya di hadapan hakim Mahk4mah Sesyen Azura Alwi pada Khamis pagi.

Menurut kertas pertvduhan, Syed Saddiq, sebagai ketua pemuda parti itu diberi kepercayaan dana sayap pemuda parti Armada Malaysia, dan didkwa pec4h am4nah yang mana dia dikatakan melakukan pengeluaran wang sebanyak RM1 juta melalui cek tanpa persetujuan kepimpinan tertinggi Parti Pribumi Bersatu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*