“Warga Emas Nak Jalan Pun Tak Larat, Nak V4ksin Pi Mana? Paris?” – Rita Rudaini

Tindakan pelakon jelita, Rita Rudaini yang didkwa memberikan pendapat mengenai v4ksinasi bagi mengekang penul4ran wab4k Cvd-19 di InstaStory miliknya mengundang perhatian netizen di laman Twitter.

Menerusi dua InstaStory tersebut, pelakon berusia 45 tahun itu mendkwa sesebuah keluarga akan melalui jurang perbezaan dan boleh menjadi ‘berpuak-puak’ kerana terdapat golongan v4ksin dan anti-v4ksin.

“Yang tak nak v4ksin tak semestinya dia anti-v4ksin. Hak masing-masing kan, hebat permainan dunia memecah-belahkan manusia dengan benda ni je,” tulis Rita.

Malah, pelakon filem Kerana Korona itu turut mempersoalkan mengenai golongan warga emas yang perlu dipaksa oleh orang sekeliling mereka untuk menerima suntikan v4ksin.

Menurut Rita, golongan berkenaan terutama yang menggunakan kerusi roda sudah tidak berdaya untuk kemana-mana. Jadi mengapa perlu ‘diangkut’ ke pusat v4ksinasi, adakah ‘larat’ untuk melancong ke luar negara selepas div4ksin.

“Mereka dah tua nak jalan pun tak boleh, jadi nak v4ksin pergi mana? Paris? Milan? Daftar mak bapak yang dah uzur. Otak mana?

“Korang nak cucuk, cucuklah. Tak payah nak risikokan mak pak. Kalau boleh pergi melancong pun, korang bawak ke mereka?,” soal Rita.

Berikutan itu, seorang pengguna Twitter @HermyRahim memuat naik semula tangkap layar InstaStory tersebut yang membidas kenyataan ‘tidak masuk akal’ ibu kepada dua cahaya mata berkenaan.

“Nanti bila ada artis lain perli dia meroyan lima hari lima malam kata tak anti-v4ksin lah apa lah. Followers ramai-ramai pun gila.

“Dia ni ingat kita atau orang tua kita pergi v4ksin sebab nak suruh travel ke apa? Bodoh gila. Membaca malas lepas tu sebar bukan bukan. Gila!,” kata @HermyRahim.

Warganet lain turut mengec4m pendapat Rita dengan meninggalkan kata-kata kes4t dan tidak memahami apa yang ‘bermain’ dalam fikiran pelakon tersebut.

Menerusi laporan media sebelum ini, Rita meluahkan rasa beng4ng apabila pengacara Fara Hanim Razak mendkwanya seorang anti v4ksin dan menganggap CVD-19 adalah ilumin4ti.

Semua bermula apabila pengacara terbabit memuat naik ciapan di Twitter dengan menulis ‘Cuba teka jiran-jiran saya yang anti v4ksin? Dua pelakon bermula dengan RR dan LL. Selalu duk sebar d4kyah rebus bunga cengkih untuk elak CVD dan serta CVD adalah ilumin4ti’.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Cempedakcheese

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*