“Dua Minggu Dia Berada Dalam Keadaan K0ma Dan Menggunakan Alat Bantuan Pernafasan” -Ibu Mentua Shima Anuar Reb@h Selepas Solat Subuh

PELAKON Shima Anuar bersyukur kesihatan ibu mentuanya, Saadiah Ishak, 77, bertambah baik selepas dua minggu berada dalam keadaan k0ma akibat diserang penyak!t jantung.

Menurut pelakon berusia 30 tahun itu, sehingga kini ibu mentuanya perlu memakai alat bantuan pernafasan dan sudah mula memberikan respons ketika nama dipanggil.

“Alhamdulillah, keadaan mak dan semakin baik sikit… mak memang ada penyak!t jantung dan dia terj@tuh lepas solat Subuh tiga minggu lalu.

“Dua minggu dia berada dalam keadaan k0ma dan dipakaikan alat bantuan pernafasan tapi saya kagum dengan semangat ibu yang kuat.

Shima bimbang kesihatan ibu mentuanya yang kini masih lagi dirawat di h0spital.

“Lepas tiga minggu baru dia betul-betul beri respons bila orang panggil, walaupun begitu dia masih still on bed, tak boleh bangun lagi,”.

Menurut Shima, suaminya Mohd Solih Toha kini bertanggungjawab menjaga dan menemani ibunya sepanjang mendapatkan rawatan di sebuah pusat perubatan di Damansara

“Suami saya yang menjaga mak di h0spital juga perlu melakukan ujian calitan Covid-19 dan Alhamdulillah keputusan dia negat!f.

“Tak boleh ramai-ramai datang ke h0spital sebab sekarang semua prosedur dah makin ketat sejak penuIaran w@bak Covid-19,” ujarnya lagi.

Untuk rekod, pelakon filem Highland Tower ini pernah disahkan positif Covid-19 pada Januari lalu, walau bagaimanapun dia telah kembali pulih beberapa hari selepas itu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*