Hanis Zalikha Jadi Idola Ibu Muda, Berbal0i Bayar Hantaran Kahwin RM91 Ribu!

“Imagine Yusuf 5 tahun dah hafal sifir! Pergh…so women, jom jadi wanita berjaya so that boleh jadi madrasah yang terbaik untuk anak-anak kita”

Keterujaan bagi setiap mereka yang bergel@r ibu bapa menimang cahaya mata kerap dikongsikan bersama rakan dan saudara menerusi laman di media sosial.

Pelbagai perkongsian menarik dalam rutin penjagaan bermula daripada bayi hinggalah anak-anak mencec@h dewasa.

Ketika bayi, semua perkara berkaitan anak nampak begitu comel, manja, mencu!t perhatian sesiapa saja yang melihat namun, apabila anak menginjak pada tumbesaran yang lebih aktif dan n@kal, perhatian semakin berkur@ng dan banyak pula keluh@n mengenai per!laku anak-anak dari segelintir ibu-bapa.

Memang benar, mendidik dan menjaga anak-anak itu buk@n lah kerja yang mudah dan senang, ianya memerlukan tahap kesab@ran yang tinggi selain bijak mengurus dan mengajar mereka menjadi orang yang berguna kepada keluarga dan masyarakat.

Hal yang demikian mungkin menjadi keb!mbangan umum apabila berlaku rend@hnya kem@huan belajar bagi sebahagian anak-anak pada masa ini yang membuatkan ramai dikalangan ibu-bapa menjadi cem@s dan b!mbang.

Namun tidak pula apa yang diprakt!kkan oleh selebriti ini, siapa sahaja tidak kenal dengan keter@mpilan selebriti Hanis Zalikha yang berwajah manis si bujur sireh dan tinggi-lampai ini yang menjadikan dia sebagai pakej sempurna untuknya.

Mengetahui bahawa anak-anak kepada pasangan selebriti Hanis Zalikha dan Hairul Azreen ini sememangnya cerdik dan pintar, rata-rata warganet memuji cara didikan yang dibentuk kepada Yusuf Iskandar dan Alisa Aisyah sejak dari lahir lagi.

Biarpun terdahulu, kec0h di laman sosial mengenai nilai wang hantaran Hanis Zalikha saat diijabk@bulkan bersama suami kira-kira 6 tahun lalu, terdapat sesetengah individu meyakini bahawa kadar yang diletakkan itu berbal0i dengan kemahiran penjagaan anak yang dimiliki.

“Berkahwin lah apabila sudah mampu”

Apabila berbicara soal kahwin, ramai yang menyifatkan hantaran mas kahwin yang diberikan haruslah bersifat l0gik dan buk@n terlihat seperti “mencek!k darah”.

Hal yang demikian kerana dikatakan wanita kini dilihat mengkl@sifikasikan wang hantaran dengan nilai berdasarkan taraf akademik calon isteri berkenaan.

Walau bagaimanapun, matlamat sebenar perkahwinan ialah untuk mendapatkan sakinah yang membawa maksud ketenangan dan mawaddah iaitu kasih sayang yang hakiki.

Tujuan mendirikan rumah tangga juga adalah disamping mendapatkan zuriat yang baik, jadi memang tidak dapat disangk@lkan lagi kaedah pengajaran oleh Hanis Zalikha  ini amat memberangsangkan.

Faktor motivasi yang ku@t juga  membantu menyemarakkan keinginan, keber@nian dan kesungguhan dalam mencapai sesuatu matlamat terutamanya dalam sesi pembelajaran anak-anak.

Ia adalah satu cab@ran yang benar-benar sukar namun diyakini dan tidak mustah!l untuk dicapai.

Betul tu! Bukan senang nak didik anak-anak, apa yang penting j@ngan pernah meng@lah dan sentiasa memberi b!mbangan dan dorongan yang baik selain menjadi contoh teladan terbaik buat mereka ini.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Instagram Hanis Zalikha

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*