Tiada Siapa Nak Uruskan Jenaz@h Anak – Lelaki Kongsi Kisah Sed!h Terjadi Pada Ayah Ini

Ayah mana yang tidak sed!h apabila anaknya yang baru sahaja menghembuskan nafas terakh!r tetapi si ayah tidak mampu untuk membiayai kos pengurusan jen@zah kerana tidak cukup wang.

Begitulah yang terjadi kepada seorang ayah ini yang diceritakan oleh seorang sukarelawan Mohd Zulhairi Zainol, apabila anak kepada pemuda yang dirahsiakan identitinya terpaksa membawa semula ke hospital apabila kos pengurusan jen@zah di kawasan tempat tinggalnya did@kwa dikenakan caj RM300.

Mujur, pihak forensik hospital tersebut menelefon Zulhairi yang memang menyediakan khidmat pengurusan jnzah secara percuma kepada sesiapa yang memerlukan bantuan beliau.

Khidmat Zulhairi ini pernah beberapa kali tular di laman sosial dengan khidmatnya membantu pihak yang memerlukan bantuan dan tidak mampu membayar kos pengurusan jnzah yang mana di sesetengah kawasan agak tinggi harganya.

Selepas selesai urusan pengebum!an anaknya, lelaki tersebut memaklumkan pada Zulhairi bahawa dia cuma ada RM150 sahaja untuk diberikan kepada Zulhairi. Namun, Zulhairi menolak pemberian lelaki tersebut dan meminta lelaki tersebut untuk simpan sahaja duit itu untuk kegunaan dirinya.

“Alhamdulilah selesai, sad!s kesah brader ni. Padahal pagi tadi dia dah bawa jnzh anaknya ini untuk di uruskan di tempatnya, disebabkan dikenakan caj rm300.00 si ayah nie xmampu dah orang tu xnak uruskan. Dibawa kembali anak ini ke hospital nasib baiklah team forensik maklumkan pada hery,terus hery dtg bantu dan uruskan mandi & kaf@n serta dikebuumikan.Dia maklumkan pada hery hanya ada rm150.00 sahaja, Hery ckp simpan sahaja duit tu terus ayahnya peluk Hery dan berterima kasih pada kalian semua. Ini lah di antara sumbangan kalian hery salurkan. Baby kecik mcm nie pon nak caj rm300. Modal hery tadi hanya rm20.00 je.”

Dia maklumkan pada hery hanya ada rm150.00 sahaja,hery ckp simpan sahaja duit tu”….terus ayahnya pelok hery…..dan berterima kasih pada kalian semua.nie lah di antara sumbangan kalian hery salurkan..baby kecik mcm nie pon nak caj rm300.00modal hery tadi hanya rm20.00 je

#amalteam percuma

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber : Sinetron Malaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*