Selamb@ Je Pakai Gelang Pink Beli Ikan Di Pasar

Semenjak virus COVID-19 menyer@ng negara pada awal tahun 2020 yang lalu, sudah semestinya kita telah terded@h dengan situasi yang mana memerlukan kita semua duduk di rumah sekiranya tiada hal penting.

Dalam masa yang sama, kita juga sudah mengetahui bahawa sesiapa yang memakai gelang berwarna pink mahu pun putih perlu menjalani kuarantin di rumah atau mana-mana pusat kuarantin yang telah disediakan.

Namun sayangnya, masih ada lagi golongan yang seakan-akan t!dak faham bahasa dengan sel@mba keluar rumah walaupun sedang memakai gelang berwarna pink.

Penerbit Sheila Rusly ada kongsikan satu foto kiriman daripada salah seorang kenalannya yang menunjukkan seorang wanita yang memakai gelang berwarna  masih lagi berdeg!l keluar berkel!aran ke pasar.

Disebabkan itu, ramai pengikutnya di laman Instagram turut berasa ber@ng dengan perbuatan tersebut dan sempat ‘sekolahkan’ wanita tersebut.

KOMEN NETIZEN :

Mana tidaknya, tidak mustahil wanita tersebut akan menyeb@rkan virus lebih-lebih lagi beliau berada di pasar yang mana tempat berkumpulnya ramai orang.

Walaubagaimanapun, jika seseorang itu memakai gelang berwarna putih atau pink tidak semestinya menandakan individu berkenaan merupakan salah seorang pesak!t COVID-19.

Tetapi sudah semestinya  individu berkenaan sudah menjadi salah seorang yang mempunyai kontak rapat dengan pesak!t positif.

Diharapkan perkara seperti ini tidak berlaku lagi di masa akan datang, sudah banyak kali pihak berkuasa mengingatkan kita tentang perkara ini.

Sumber foto: Instagram Sheila Rusly

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Hot Fm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*