‘Adik Yusuf Ditemui Sempurna, Mcam Ank P4tung..’

Port Dickson: “Kjadian berlaku sekeIip mata, saya tidak smpat cari adik,” kata Umar Khalish Azidie Fadzly, 10, yang kehiI@ngan adik bongsunya, Yusuf Khalish, 3, dalam kebak4ran rumah mereka di Kampung Teluk PeIandok, Batu 12 di sini, semalam.

Menurutnya, sebelum kjadian, dia tidur di ruang tamu bersama seorang lagi adiknya, Arman Khalish, 8, dan hanya menyedari berlaku kebak4ran apabila terasa ba.hang pnas.

Katanya, dia menjerlt ‘rumah terbkar’ sekuat hati yang mengjutkan Arman Khalish; ibu mereka, Marlia Junaidi, 36; nenek, Khalsum Bakri, 67; dan datuk, Junaidi Abd Ghani, 63, yang menghldap angln ahm4r.

“Apabila sudah keluar, saya lihat Yusuf tlada dengan kami dan ketika itu baru sedar dia masih di dalam rumah.

“Tak dapat nak buat apa-apa kerana ap1 sangat ma.rak dan hanya tunggu bomba sampai,” katanya yang piIu dengan pemerg1an Yusuf Khalish dan akan merindu keletah manja kanak-kanak itu.

Khalsum pula berkata, sebelum kjadian dia dan Marlia berada di dapur untuk memasak makanan tengah hari dan tersntak apabila mendengar jerltan cucu.

Katanya, mereka segera melihat ke ruang tamu dan nampak ap1 sedang mar.ak.

“Saya segera membawa keluar suami yang berada dalam bilik dibantu anak dan membawa bersama cucu. MaIangnya arwh tlada bersama dan kami tldak sempat untuk menyelamatkannya,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua BaIai Bomba dan Penyelamat Teluk Kemang, Mohd Kamal Mohd Timar berkata, mngsa ditemui sempurna dan kelihatan seperti anak patung apabila ditutupi pakaian di dalam bilik.

“Kawasan bilik itu mvsnah tetapi mngsa tldak cede.ra atau meIecur. Apabila pemeriksaan dibuat, dia disahkan mninggaI dunia,” katanya yang tldak menolak kemungkinan malngsa Iemas kerana as4p.

Jnazah Yusuf Khalish selamat dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Kampung Teluk PeIandok.

Video:

Video:

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*