Nurse Bantu Vide0 CaII di lCU, Fr0ntIiner Turut Seb4k Iihat M0men Terakh1r An4k Dan Ibu N4zak

Sejak p4ndemik C0VID-19 melnda negara kita, pelb4gai SOP telah dilaksanakan oleh pih4k ker4jaan bertvjuan untuk memb3ndung penul4ran wab4k menjadi lebih t3r0k.

Antara SOP yang perlu dipatuh ialah, w4ris kepada pes4kIt yang p0sitif C0VID-19 tidak boleh datang melawat kerana mereka berada dalam jagaan ket4t angg0ta pusat kes1hatan. Malah, hingga ke akh1r naf4s pun hanya doa yang boleh dikirimkan buat insan tersayang.

Baru-baru ini, tul4r sebuah video dik0ngsi oleh seorang jururawat yang menunjukkan situasi sebenar yang berlaku di bilik lCU menempatkan pes4kIt C0VID-19.

Bantu warIs ‘Video Call’ ibu di lCU

Menerusi v1deo itu, kelihatan para ‘frontliners’ hanya mampu membantu membuat ‘video call’ supaya waris dapat mel1hat wajah ibu mereka yang sedang ten4t buat kali ter4khir.

V1DE0:

Namun begitu, tiada apa yang boleh dilakukan lagi melainkan hanya menyaksikan w4jah ibu mereka melalui skr1n ‘tab’ berkenaan. Apa yang pasti, mereka perlu men3rima pem3rgian itu dengan h4ti terbuka.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen mengucapkan terima k4sih atas segala j4sa petug4s b4risan h4dapan yang sanggup membantu w4ris walaupun dalam keadaan sibuk menjalankan tug4s masing-masing. Dalam pada itu, ada juga yang berk0ngsi pengalaman yang sama sebagai w4ris ps4kIt.

Hanya Allah yang mampu b4las j4sa frontliners

Terima kasih doktor & nurse

Selamat bertug4s

T4kziah untuk ahli kelu4rga ps4kIt

K0ngsi pengalaman serupa

Sumber : Tikt0k @maszuraa via omm via gempakonline

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*