Rupanya Eina, Suami Kategori Golongan Berisiko Tinggi, Bukan Potong Barisan Suntik Vaksin

BARU-BARU ini tular di media sosial seorang selebriti dan suami didakwa memotong barisan mendapatkan suntikan vaksin Covid-19.

Bagaimanapun, kejadian yang berlaku di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh itu adalah tidak benar.

Perkara itu disahkan oleh Pengarah Hospital, Dr Abdul Malek Osman dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut beliau, kelayakan pemberian suntikan vaksin kepada selebriti popular, Datin Paduka Eina Azman dan suami, Datuk Paduka Kaiser Gurmeet Abdullah adalah berdasarkan rujukan doktor pakar yang telah merawat mereka atas masalah kesihatan dan komorbid yang dihadapi.

[VIDEO]Kulit cerah, cantik dan slim - Warganet teruja bentuk badan Eina Azman

“Tiada isu potong barisan dalam pemberian suntikan vaksin. Pasangan berkenaan dimasukkan ke dalam senarai penerima vaksin atas nasihat doktor pakar yang merawat kerana pesakit dikategorikan golongan berisiko tinggi.

“Pasangan ini juga telah menerima suntikan vaksin Covid-19 di sini pada 25 Mei lalu,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Selain itu, Dr Abdul Malek turut menggalakkan orang ramai membuat pendaftaran penerimaan suntikan vaksin melalui saluran telah ditetapkan bagi perlindungan diri berdepan penularan Covid-19.

[VIDEO]Kulit cerah, cantik dan slim - Warganet teruja bentuk badan Eina Azman

Terdahulu, nama Eina tular di media sosial apabila didakwa memotong giliran pengambilan vaksin di salah sebuah hospital di Ipoh, Perak.

Perkara itu tular apabila seorang pengguna Twitter @wanieannas memuat naik gambar pasangan tersebut memegang kad bertulis ‘Saya Telah Divaksin’, namun sudah dipadam.

Dakwaan itu juga menimbulkan pelbagai persoalan dalam kalangan warganet yang mempertikai kelayakan Eina mendapatkan vaksin di hospital, walhal orang ramai di stadium terlibat.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Sinar Harian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*