Salute Caprice! Tak ‘K0yak’ Berhujah Dengan ‘Influencer’ !s.r@el

SIKAP tenang penyanyi rap Caprice berdepan dengan dua ‘influencer’ wanita warganegara !s.r@el ketika sesi perbincangan live IG berhubung isu P@.lest!n pada malam Khamis mendapat pujian netizen.

Rata-rata netizen kagum cara Caprice atau nama sebenarnya, Ariz Ramli, 33, meng@wal em0si apabila berhujah dengan dua wanita yang dikenali sebagai Shiraz dan Orin dalam pelbagai !su melibatkan perg0lakan dua negara itu.

Malah, siaran langsung itu menerima lebih 200,000 pelayar media sosial Instagram daripada pelbagai negara terutamanya rakyat Malaysia.

“Salute Caprice, semoga keamanan berpihak pada dunia dan terus sebarkan kasih sayang.

“Salute kepada Caprice yang kekal sabar dan tenang sepanjang sesi live ini berlangsung.

Instagram Live Caprice ditonton lebih 200,000 semasa ia sedang bersiaran langsung pada malam Khamis.

“Aku yang perempuan ini pun rasa macam penat dengar dia punya bebel benda yang sama,” tulis netizen.

Menerusi siaran video itu, Shiraz dan Orin dilihat tidak dapat menjawab soalan yang diutarakan oleh Caprice berdasarkan fakta yang dikemukakan oleh penyanyi tersebut.

Malah mereka seolah-olah ‘k0yak’ sehingga mendakwa P@.lest!n bukan merupakan sebuah negara yang diiktiraf.

Apa perasaan awak apabila jiran datang dan ketuk rumah dan kemudian cl@im rumah yang didiami awak itu merupakan milik mereka sekarang?

CAPRICE

“Itu bukan tanah P@.lest!n, tak pernah ada nama negara P@.lest!n,” kata Orin.

VIDEO :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Caprice (@capriceofficial)

Caprice kemudiannya memberikan gambaran jika rumah mereka didatangi jiran sebelah yang kemudiannya menghalau dan mengambil rumah berkenaan.

“Apa perasaan awak apabila jiran datang dan ketuk rumah dan kemudian cl@im rumah yang didiami awak itu merupakan milik mereka sekarang?” tanya Caprice.

“Perkara ini sama sekali berlainan dengan !sv yang sedang melanda P@.lest!n dan !s.r@el,” jawab Orin yang kelihatan ‘be.ng@ng’ dengan pertanyaan yang dikeluarkan Caprice tanpa menjawab soalan itu berdasarkan hujah yang jelas dan betul.

Dalam pada itu, Caprice berkata, dia akan meneruskan usaha untuk berbahas dengan selebriti atau influencer di negara itu sehingga misi utamanya tercapai.

Dia juga berharap apa yang cuba disampaikan dalam perbincangan itu sedikit sebanyak memberi kesed@ran kepada rakyat negara !s.r@el.

“Terima kasih kepada semua yang join live tadi… Saya harap selepas ini artis atau influencers dekat sana akan lagi kenal kita sebab saya akan sentiasa DM mereka ajak sembang sampai kerajaan mereka kenal kita siapa,” kata Caprice.

Sementara itu, laporan terkini pejvang H@mas dan t3ntera Israel bersetuju untuk mengadakan genc@tan senj@ta berkuatkuasa awal pagi Jumaat, sekaligus menyaksikan pertempvran yang berlangsung sejak 11 hari lalu berakhir.

Ser@ngan dilancarkan oleh rej!m Z!.0nis pada 10 Mei lalu ketika umat Islam P@.lest!n sedang menunaikan ibadah berpuasa di bulan Ramadan.

Ser@ngan yang dimulakan Israel menimbulkan re@ksi kem@rahan umat Islam seluruh dunia termasuk Malaysia.

Menurut Kementerian Kesihatan G@.za, sekurang-kurangnya 232 rakyat Palestin, termasuk 65 kanak-kanak terk0rban.

Angka k0rban di !s.r@el pula disahkan setakat ini seramai 12 orang dengan ratusan dilaporkan ced3ra.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Diari Maklumat

Sumber : Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*