Gamat Satu Rumah Selepas Terkeluar Cerita ‘Rakam Abang B0gel’

DRAMA air m@ta sering berlaku pada 1 Syawal, ketika sesi bersalaman dan mem0hon kem@afan dalam kalangan ahli keluarga.

Namun sebaliknya berlaku menerusi satu video yang dikongsi di aplikasi TikTok, menunjukkan pasangan dua beradik bergvrau antara satu sama lain ketika bersalaman dan berm@af-maafan.

Menerusi video berdurasi 21 saat itu, si abang meminta adik lelakinya menyenaraikan antara kes@lahan-kes@lahan yang dilakukannya, sehingga ia mencetvskan gelak tawa keluarga.

Muhammad Aiman Roslan Zahari berkata, sesi bermaafan itu membab!tkan adik bongsunya, Muhammad Rayyan Ziqri yang berusia lapan tahun.

Oyen (tengah) merupakan penyeri dalam keluarga.

Pemuda berusia 20 tahun itu menjelaskan nama ‘Oyen’ yang disebutnya di dalam video sebenarnya merujuk kepada adiknya dan bukan nama atau panggilan yang merujuk kepada kucing.

“Kami terutama saya panggil adik Oyen sejak dia kecil lagi, iaitu singkatan kepada Oh Rayyan. Lama-kelamaan nama tu melek@t saya panggil dia. Tapi sekarang ni ahli keluarga lain panggil Oyen dengan panggilan Rayyan atau adik.

“Ramai juga ingat tu nama kucing. Sebenarnya kami tak bela kucing pun sebab kebanyakan kami ada @lahan dengan bulu-bulu kucing,” katanya kepada mStar.

Oyen (tengah) bersama ibu bapanya.

Lebih mesra disapa Aiman, dia menjelaskan bahawa menerusi rakaman itu terdapat ungkapannya bersama adik lelakinya yang boleh membawa kepada maksud berbeza bagi mereka yang tidak kenal rapat dengan keluarganya.

“Dalam video tu ada sebut ‘j!lat’, ia sebenarnya bermaksud guravan adik yang suka mencal!t air liurnya pada saya, manakala ‘rakam b0gel’ bukanlah adik rakam saya berb0gel.

“Rakam b0gel tu maksudnya adik pernah bergvrau rakam saya apabila kelvar dari bilik air selesai m@ndi. Ketika itu saya bertuala dan hanya berselvar dalam sebelum pakai selvar di bilik tidur, tak la b0gel pun.

“Biasalah budak-budak. Adik saya ni memang kuat meny@kat abang-abang dan kakaknya, pada masa sama dia pun m@nja juga,” ujar anak kedua daripada empat beradik itu.

Sesi panggilan video bersama kakak Aiman yang tidak dapat beraya bersama.

Dalam pada itu, Aiman yang menetap di Subang Jaya, Selangor itu memberitahu, dia juga sering menjadi sas@ran guravan adiknya seperti dig@nggu ketika tidur.

“Walaupun adik suka meny@kat, dia tak pernah menggunakan keker@san. Kami sekeluarga terhibur dengan guravan dia, dan kadang-kadang turut meny@kat dia.

Walaupun adik suka menyakat, dia tak pernah menggunakan keker@san. Kami sekeluarga terhibur dengan guravan dia

AIMAN

“Kelem@han adik adalah dia tak suka ketiak dia dic!um sebab geli. Adik juga t@kut dengan lipas, dengan lipas mainan pun dia tak berani,” ujarnya secara bersel0roh.

VIDEO :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Menurut pelajar Diploma Teknologi Maklumat Perniagaan Teknologi di Kolej Antarabangsa Yayasan Pendidikan Cheras (YPC) di Kuala Lumpur itu, adiknya itu disifatkan sebagai penyeri dalam keluarga kerana telatah yang menghiburkan.

Oyen (tengah) bermanja bersama Aiman (kiri) dan seorang lagi abangnya.

Namun siapa sangka walaupun baru belajar di Tahun Dua, kata Aiman, minat adiknya itu dalam muzik jauh berbeza jika dibandingkan dengan kanak-kanak seusia dengannya.

“Adik suka berkaraoke di rumah. Selalu sangat menonton laman YouTube tengok video-video muzik, hafal lirik dan menyanyi.

“Adik bukan nyanyi lagu-lagu baru atau K-Pop seperti budak-budak sekarang, tapi dia nyanyi lagu-lagu Raja Pop, Michael Jackson. Semua lagu Michael Jackson dia hafal.

“Dia mampak je kecil dan manja orangnya, tapi minat dalam muzik macam orang dewasa. Pengaruh daripada minat ayah dan kakak agaknya,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*