Kakak Sed!h Sangat Sampai N4ngis & Cium Baju Adik

Semua orang boleh cakap macam-macam, tetapi yang tak berada dalam situasi ini mereka tak akan faham.

Ibu mana sanggup serahkan anak dikandung selama 9 bulan sebelum ini kepada pengasuh yang sanggup meng4ni4yai sehingga pergi buat selamanya andai dia tahu hal sebenar.

Seperti kejadian yang berlaku pada arw4h adik Afiq, 9 bulan yang di4ni4yai oleh suami pengasuh sendiri sehingga sanggup mel1w4t dan menekvp mulut arw4h ia benar-benar men1ngg4lkan tr4um4 buat seluruh ahli keluarganya.

Walaupun kejadian ini akan dilupakan seiring dengan peredaran masa, tetapi bagi ibu yang melahirkan Afiq, sampai bila-bila akan diingat.

 Menerusi perkongsian Robiatul Adawiah, selepas kejadian yang berlaku itu, bertalu-talu soalan yang ditanya orang ramai sehingga hatinya sed1h.

Berjiran dengan pengasuh 

Ramai yang tanya, tak si4sat dulu ke sebelum hantar? Tak tanya jiran-jiran dulu ke pengasuh ni macamana? Tak kan la tak tahu mereka pen4gih d4d4h?

Tuan-tuan, puan-puan..

Andai saya tahu mereka pena4gih d4d4h tak g1la saya pergi hantar anak kami pada dia.

Secara fizikal tengok diaorang tak macam pen4gih pun, saya selalu berborak dengan pengasuh elok je.

Tak ada pula macam orang pen4gih. Dah lama kami berjiran. Saya jiran yang paling dekat, rumah saya dengan rumah dia sebelah je, jalan seminit pun tak sampai. Kalau jiran sebelah rumah tak tahu jiran yang lain lagi lah tak tahu.

Ada juga yang komen “walaupun saya bergaji besar saya sanggup berhenti kerja jaga anak”. Motif awak cakap macam tu???

Kita semua berbeza. Saiz kasut kita pun berbeza. Jangan bandingkan saya dengan awak. Mungkin suami awak bergaji besar.

Kalau tak mampu nak bagi semangat kat saya tolong jangan downkan saya.

“Kakak selalu civm baju adik..”

Sementara itu, menerusi perkongsian terbaru Puan Robiatul Adawiah juga, lagi bertambah sayu melihat si kakak yang sangat-sangat merindui adiknya. Tengok kakak macam ni ibu sed1h sangat. Dia masih tak boleh terima adik dia dah tak ada.

Kakak seolah-olah masih tak dapat terima pemerg1an adik. Walaupun dah diberitahu adik dah tunggu di syurga, rindu kakak tiada penghujungnya.

Lagi bertambah seb4k melihat si kakak mencivm baju arw4h adik benar-benar buatkan sesiapa pun boleh menitiskan air mata.

Diharapkan akan ada keadilan buat arw4h adik Afiq dan seisi keluarga terus tabah melalui ujian ini. Percayalah Allah akan hadirkan sinar kegembiraan di penghujungnya nanti.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Diari Maklumat

Sumber : Pa&Ma

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*