Sebelum Ini 2 org Oleh Po lis A r4b Saudi

Ekoran dari isu Sajat berp4kai4n seperti wanita tular di media sosial, ramai yang menyatakan rasa bimbang jika dia ditangkap oleh polis di sana.

Menurut PU Amin juga, kes mengenai Sajat ini juga dikatakan sedang hangat diperkatakan di Arab hingga ada pihak polis di sana yang memberikan amaran kepada PU Amin supaya jangan buat hal di sana kerana kelak orang Malaysia susah nak datang beribadah ke Mekah.

Untuk pengetahuan korang, homo s3ksu4 liti di Arab Saudi boleh dikenakan hukuman m4t1 manakala pembedahan menukar j4n tin4 pula salah di sisi undang-undang.

Pada tahun 2017, kecoh bila dua trans g3nd3r dari Pakistan dikatakan telah dis3ks4 hingga m4t1 oleh pihak polis Arab Saudi.

 

Menurut Independent, dua transgender ini dikatakan telah dihumb4n ke dalam karung guni sebelum dipu kul dengan k4yu dan dis3k sa hingga m4 ti.

Pihak polis Arab Saudi dituduh telah m3m b u nuh Amna yang berusia 35 tahun dan Meeno, 26, selepas mereka menyerbu sebuah rumah di sana dan menahan lebih 35 org

Ekoran dari kejadian ini, aktivis dari Pakistan telah meminta penjelasan dari Arab Saudi mengenai kem4 tian dua wanita ini dan 22 golongan mak ny4h lain yang telah ditahan.

 

Di Arab Saudi, golongan nyah dari mana-mana negara pun akan mendapat layanan yang sama dan jika mereka ditahan kali kedua untuk kesalahan yang sama, mereka boleh diberikan hukuman m4 ti.

Dikatakan, dua nyah dari Pakistan ini telah ditahan atas tuduhan memakai pakaian w4nit4 dan melakukan hubungan in t1m sesama j4n tin4 di Riyadh.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*