“Mereka Tidak Mendengar Kata Saya Dan Membuat Bising” -Ibu T@kutkan Anak Guna Angsa

Ketika berdepan pandemik Covid-19 yang mana kebanyakan masih perlu duduk di rumah, tidak dinaf!kan agak suk@r bagi ibu bapa untuk mengawal tingkah laku dan ragam anak-anak.

Memberi teguran secara lembut sudah, membebel pun sudah. Namun, anak-anak masih berada di ‘dunianya’ sendiri sehingga terp@ksa mencari jalan untuk si kecil berkelakuan baik atau seny@p seketika seperti yang dilakukan seorang ibu di Taiwan ini.

Ibu berkenaan memuat naik dua keping foto di sebuah Facebook group memperlihatkan tiga anaknya yang berkumpul ket@kutan di sudut ruang tamu, manakala satu lagi foto memaparkan dua ekor angsa di dalam rumah mereka.

Menerusi kapsyen, dia bergur@u dengan mengatakan: Anak-anak terper@p di rumah kerana pandem!k dan tidak dapat keluar bermain. Mereka tidak mendengar kata saya dan membuat b!sing, jadi saya terp@ksa menggunakan angsa untuk mengg!git mereka,”.

Posting tersebut menerima 12,000 tanda suka dan 1,700 komen warganet dimana rata-rata berasa lucu dengan tindakan si ibu yang disifatkan berjaya mengawal anak-anaknya kerana dilihat menang!s ket@kutan.

Malah, ada juga individu yang menghadapi situasi sama membuat gur@uan dengan menyatakan hasrat untuk ‘menyewa’ angsa berkenaan selain prihatin mengenai keselamatan kanak-kanak tersebut.

Bagaimanapun, si ibu menjelaskan bahawa angsa itu kebiasaannya berada di balkoni rumah sahaja dan anak-anaknya tidak berada dalam situasi bah@ya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Asia One

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*