“Cikgu Bkan Orang Tak Cerdik Macam Kebanyakan Netizen Lembu” – Mosus

Selepas berita seramai 779 guru di Johor menolak vaks1n tuIar, Tengku Mahkota Johor (TMJ) Tuanku Ismail Sultan Ibrahim telah meninggalkan satu ciapan di Twitter miliknya dengan memaklumkan mahu bertemu dengan guru-guru tersebut.

Perkara berkenaan menjadi perbualan ramai dan rata-rata rakyat Malaysia bersetuju dengan ketegasan baginda dalam memastikan rakyat di negeri tersebut segera mendapatkan vaks1n lebih-lebih lagi sebelum sesi persekolahan bermula.

Respect 779 guru yang toIak vaks1n

Namun, disebalik kata-kata positif berkenaan keteg4san baginda dan pended4han mengenai goIongan guru yang menoIak vaks1n , ada pihak yang merasakan tindakan guru-guru tersebut ‘bijak’ kerana enggan mendapatkan perIindungan daripada C0vid-19 ini.

Menerusi Instagram bekas penyanyi nasyid, Suhaimi Saad, dia telah menulis di ruangan media sosialnya dengan menyatakan rasa hormatnya kepada 779 guru tersebut kerana tidak mematuhi peraturan ‘b0doh’ menurutnya.

Orang b0doh je yang ikut peraturan b0doh

Tambahnya, hanya orang b0doh sahaja yang mematuhi peraturan-peraturan yang ditetapkan seperti mengambil vaks1n demi meIindungi diri dari jangk1tan C0vid-19.

Selain itu, Suhaimi atau lebih dikenali sebagai Mosus turut menyertakan sekali t4ngkapan layar berita berkenaan TMJ yang mahu bertemu dengan 779 guru yang menoIak vaks1n dengan menulis kapsyen berbentuk sark4stik serta hashtag #toIakvaks1n.

Jangan Menyem4k!

Suhaimi Saad merupakan selebriti yang dilihat paling Iantang menyuarakan pendapat berkenaan vaks1n . Dia juga kerap kali menyuarakan pendirian dengan tidak meyakini vaks1n C0vid-19 dan sering mengundang salah faham orang ramai.

Walau bagaimanapun, dia telah memberi amaran kepada sesiapa sahaja yang ‘hadir’ ke laman sosialnya untuk tidak ‘meny1buk’ jika tidak mahu dim4ki olehnya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*