“Saya MenyesaI..” – PenyesaIan Trbesar Shuib Sepahtu Selepas Pmergian Isteri Trcinta..

“Tahniah saudara shuib anda npk byk periubahan yg positif. Sy doakan agar hidup saudara lebih tenang & bahagia utk masa akan datang..” – Ntizen

Setiap insan di atas muka bumi di ciptakan Allah SWT hanyah untuk menjadi khalifah dan bertaqwa pada Allah SWT mengikut undang undang Al Quran dan Sunnah.Jadi beruntunglah dikalangan manusia yang betul betul bertaqwa dengan ikhlas atau yang ingin kembali pada Allah dengan sebenar benarnya.

Inilah yang berlaku pada nasib Shuib.Tiada siapa tahu nasibnya didunia ini dimana Allah bagi beliau kesenangan tiba tiba Allah uji dirinya dengan kehilangan orang yang tersayang iaitu arwh Siti Sarah.Apa yang berlaku ada hikmahnya tapi segala yang berlaku hanya Allah SWT saja yang tahu jawapannya.

Shuib Sepahtu kini menyesal. Selepas istrinya Siti Sarah tak ada di dunia, Shuib mendapatkan hidayah. Ia kini berniat belajar Al-Qur;an. Shuib belajar agam Islam lebih mendalam. Ia tak ingin, menyesal lagi.Ini petanda yang baik untuk Shuib dan keluarganya.Shuib Sepahtu belajr mengaji Al Quran selepas pemergian Siti Sarah.

Shuib Sepahtu yang kini berusia 37 tahun tahun telah mengaku hatinya telah terbuka untuk baiki bacaan Al Qurannya yang masih merangkak dan Shuib menyedari bacaan Al Qurannya sangat lemah maka harus dia perbaiki.

Shuib tersedar selepas dia membaca surah Yasin dan baru habis selepas 2 jam,Shuib menunjukkan kesungguhannya dan ingin memperbaiki bacaan Qurannya. Shuib rela belajar dari bawah iaitu dari Iqra’ dan tidak belajar sendiri.Shuib akhirnya belajar mengaji dengan pendakwah Ahmad Tarmizi Abdul Rahman.

Ada penyesalan dihati Shuib,dia mengaku mengapa urusan menyanyi dia sangatlah pandai tapi urusan bacaan Al Quran sangat lah dhaif atau lemah. Selepas menyedari pentingnya membaca Al Quran,Shuib meminta anak anaknya menjadikan Al Quran sebagai pegangan hingga akhir hayat. Shuib tidak mahu anak anaknya hanya berjaya didunia sahaja tapi selamat dunia dan akhirat.

Shuib meminta doa moga dirinya dan anak anaknya istiqamah dalam belajar Al Quran. Tidak ada kata terlambat untuk belajar agama dan itulah yang diyakini oleh Shuib Sepahtu selepas Siti Sarah sudah tidak ada disisinya.

Video dibawah:

Cita cita nak jadi macam Ustaz Ahmad Tarmizi

“Saya harap masih belum terlambat, saya menyesal dan kena buat ‘u-turn’. Saya kena betul-betul pandai baca al-Quran,” katanya yang sudah memulakan kelas secara dalam talian bersama Ustaz Tarmizi.

Shuib berkata, jika ada rezeki dia mahu menjadi seperti Ustaz Tarmizi.

“Ya Allah, sebab kalau bab nyanyian tahu pula saya nak menyanyi sedap-sedap. Buat Sepahtu Reunion tahu pula menyanyi mendayu-dayu.

“Kalau dulu menyanyi lagu duet dengan arwah isteri, buat ‘rehearsal’ betul-betul bagai nak rak. Tapi apabila mengaji, tak reti. Rasa teruk sangat,” katanya.

Shuib bukan saja mahu mencari kesempurnaan untuk dirinya saja, sebaliknya akan cuba mendidik anak-anaknya agar celik al-Quran.

“Saya harap boleh istiqamah dengan anak-anak. Sebelum ini saya tak pernah cakap pun dengan mereka. Saya panggil mereka duduk depan saya. Saya tanya apa cita-cita mereka. Saya kata tak kisah apapun cita-cita mereka asalkan pegangan kita ialah al-Quran. Itu yang akan menyelamatkan kita di dunia dan akhirat,” katanya.

Antara nasihat nasihat netizen untuk Shuib:

“saya doakan hidup saudara lebih tenang..”

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: AR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*