Bkas Timbalan Speaker Dewan Negara, Datuk Gapar Gurr0hu MninggaI Dunia.

KLUANG – B.ekas Timbalan Speaker Dewan Negara, Datuk Gapar Gurrohu mninggaI dunia aklbat jgkitan pa.ru-p.aru di Hspital Enche Besar Hajjah Khalsom (HEBHK) di sini pada Jumaat.

Bendahari Ba.dan Perhubungan UMNO Negeri Johor, Datuk Md Jais Sarday berkata, b.ekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Mahkota dari 2004 hingga 2008 itu meninggal dunia pada usia 76 tahun kira-kira pada jam 1.30 pagi.

“Allahyrham yang juga be.kas Ketua UMNO Bahagian Kluang yang ketiga berkhidmat dari 1996 hingga 2008 mninggalkan dua anak yang kedua-duanya adalah guru.

“SeIepas tidak aktif berpoIitik, Allahyrham menjadi Pengerusi Pertubu.han Anak Yatlm Kluang dan menjalankan kerja-kerja amal,” katanya ketika dihubungi pada Jumaat.

Md Jais yang juga Ketua UMNO Bahagian Kluang dan be.kas ADUN Mahkota selepas Gapar berkata, Allahyrhham seorang tokoh yang disegani dan pemerg1annya merupakan satu kehiIangan besar terutama bagi orang Kluang.

“Allahyrham seorang yang t.egas dalam membuat sebarang keputusan dan amat dihormatl. Salam tkziah untuk keluarga Allahyrham, semoga r0hnya dicucvri rahmat,” katanya.

Al fatihah

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DM

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariMaklumat

Sumber: Sinar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*